PIESLĒDZIES E-KLASEI

Pirmdiena, 2025. gada 12. maijs

Ina, Ināra, Inārs, Valija

5939.jpeg
Foto: 123RF Stock Photo
Vācijas jaunāko klašu skolēnu (vecumā no 6 līdz 13 gadiem) kopējā pirktspēja turpina palielināties un ir sasniegusi rekordaugstu līmeni - 5 miljardus eiro jeb 3,51 miljardu latu gadā. 

Pētījumā, kas veikts pēc izdevniecības Egmont Ehapa Verlag pasūtījuma, noskaidrots, ka bērni ne tikai patstāvīgi tērē savu kabatas naudu, bet arī aizvien vairāk ietekmē ģimeņu lēmumus par ilgtermiņa pirkumiem, raksta radiostacijas Deutsche Welle interneta mājaslapa.

Sociologi noskaidrojuši, ka vācu skolēnu vidējā kabatas nauda ir 27,56 eiro jeb gandrīz 20 latu mēnesī. Taču tas nebūt nav viss - lielākā daļa bērnu vairākas reizes gadā saņem dāsnas dāvanas no vecākiem un citiem tuviniekiem (piemēram, vecvecākiem). Turklāt spēkā pieņemas tendence svētkos bērniem dāvināt skaidru naudu - dāvanu karšu bums palēnām iet mazumā. Ziemassvētkos bērni vidēji saņem 80 eiro (56 latus), dzimšanas dienās - 64 eiro (45 latus), daudzus apdāvina arī uz Lieldienām (vidēji 25 eiro jeb 17,5 lati). "Aptauja liecina, ka šīs dāvanas un regulāro kabatas naudu četras piektdaļas vācu skolēnu tērē absolūti patstāvīgi, neprasot vecāku atļauju," raksta Deutsche Welle.

Aptaujas rezultāti liecina, ka lielāko daļu kabatas naudas skolēni tērē dažādiem kārumiem - saldumiem, atspirdzinošiem dzērieniem, picām, čipsiem, hamburgeriem utt. Ievērojami līdzekļi tiek tērēti arī kino vai kādu citu pasākumu apmeklējumiem un datorspēļu iegādei. Taču aptaujas pasūtītājus sajūsminājis fakts, ka aptuveni 80% skolēnu atzinuši - viņi vismaz reizi nedēļā nopērk kādu bērnu žurnālu vai komiksu. "Lielākā daļa bērnu, protams, lieto internetu, aptuveni 13% aptaujāto pat ir mobilie tālruņi ar interneta pieslēgumu, taču aptaujas dati liecina, ka digitālais un drukātais formāts itin labi sadzīvo viens ar otru," norādījis Egmont Ehapa Verlag izpilddirektors Ingo Hēns (Ingo Höhn). Interesanti, ka pat aktīvā interneta sociālo tīklu un tiešsaistes spēļu lietošana nav mazinājusi skolēnu vēlmi pirkt dažādas galda spēles un konstruktorus, piemēram, Lego, norāda Deutsche Welle.

Vācu radiostacija īpaši uzsver, ka vecāki ņem vērā bērnu domas, kad jālemj par jaunas skolas mugursomas, apģērbu vai apavu iegādi. "86% bērnu viedoklis tiek ņemts vērā, kad ģimene apspriežas, kā pavadīt brīvdienas, lemj, vai doties uz izklaides parku, vai kino. No tā var secināt, ka šī vecuma skolēni ir ļoti svarīga mērķa auditorija reklāmdevējiem un mārketinga stratēģiem," uzsver Deutsche Welle.