PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2024. gada 28. marts

Ginta, Gunda, Gunta

9669.jpeg
Foto: otnaydur / 123RF
10.martā Ikšķiles vidusskolas direktors Česlava Batņa tikās ar izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski.

Tikšanās laikā ministram tika iesniegts "alternatīvais pedagogu atalgojuma modelis", kura idejas autors ir Č. Batņa.

"Alternatīvais pedagogu atalgojuma modelis" tika izstrādāts sadarbībā ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības un Latvijas izglītības vadītāju asociācijas pārstāvjiem. Tajā ir iekļauti vairāki pamatprincipi, kurus, pēc tā izstrādātāju domām, būtu jāiekļauj pedagogu darba samaksas noteikumos, informē Česlavs Batņa, Ikšķiles vidusskolas direktors.

Tikšanās laikā tika pārrunāti pedagogu darba samaksas noteikšanas vispārējie pamatprincipi, kā arī diskutēts par turpmāko "alternatīvā pedagogu atalgojuma modeļa" izvērtēšanu no ministrijas puses un iespējamo finansiālo ietekmi uz valsts budžetu. Kontekstā tika izskatīti jautājumi, kas saistīti ar pedagogu atalgojumu - skolu tīkla sakārtošana, pirmsskolu pedagogu atalgojums.

Tikšanās laikā tika minēts, ka fiskālā ietekme uz valsts budžetu, ieviešot šo modeli, būtu 68 miljoni eiro gadā papildus jau piešķirtiem 27 miljoniem eiro, neskaitot pirmsskolas izglītības pedagogu atalgojumu. Č.Batņa uzskata, ka šis aprēķins nevar tik ņemts par pamatu, jo tas ir ļoti aptuvens un tam pamatā nav precīzi pamatotu finansiālu aprēķinu. Arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vadītāja Inga Vanaga nepiekrīt šim aprēķinam un pieprasīs Izglītības un zinātnes ministrijai veikt konkrētus aprēķinus, iekļaujot visus alternatīvajā modelī minētos noteikšanas pamatprincipus.

Pēc Č. Batņas veiktajiem aprēķiniem, lai pedagogu atalgojumā tiktu iekļauti visi modelī minētie pamatprincipi papildus jau piešķirtajiem 27 miljoniem eiro gadā, būtu nepieciešams ne vairāk kā 35 miljoni eiro, kas nosegtu pilnīgi visu atbalsta personāla atalgojuma nodrošinājumu, kurš pašlaik tiek daļēji nodrošināts no pašvaldības budžeta, kā arī nodrošinot jaunu pedagoga amata ieviešanu izglītības iestādēs "karjeras konsultants". Precīzus aprēķinus var sniegt tikai un vienīgi Izglītības un zinātnes ministrija.