PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2024. gada 18. jūlijs

Rozālija, Roze

10325.jpeg
Foto: racorn / 123RF
Lielākā daļa (61%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka skolās būtu jāpalielina eksakto zinātņu apmācības īpatsvars.

Tā atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu "900 sekundes" jūlija sākumā veiktais pētījums.

21% Latvijas iedzīvotāju šādu ieceri noteikti atbalstītu, bet vēl 40% to drīzāk vēlētos.

Tomēr ceturtā daļa (23%) iedzīvotāju neuzskata, ka skolās būtu jāpalielina eksakto zinātņu apmācību īpatsvars. 18% iedzīvotāju uzskata, ka to drīzāk nevajadzētu darīt, savukārt vēl 5% pārliecināti, ka tas noteikti nav jādara.16% iedzīvotāju nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā, informē ziņu aģentūra LETA. 

E-klase jau informēja par Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāja Guntara Catlaka izteikumiem attiecībā uz papildu obligāto eksāmenu ieviešanu.

Obligāto eksāmenu ķīmijā, fizikā un dabaszinātnēs ieviešana var radīt zināmu līdzsvaru gala noslēguma eksāmenos, tā fokuss netiktu balstīts tikai uz valodām un matemātiku, tādējādi pārējos mācību priekšmetus atstājot pašplūsmā, uzskata VISC vadītājs Guntars Catlaks.

G.Catlaks stāstīja, ka diskusijas jautājumā par minētajiem mācību priekšmetiem ir bijušas un turpināsies, bet piebilda, ka nav noslēpums par lielo sabiedrības pieprasījumu, it sevišķi no uzņēmēju vides, kuri uzskata, ka dabaszinātnes netiek pietiekami labi apgūtas, un ir cilvēki, kuri uzskata, ka obligātais eksāmens būs ja ne motīvs, tad stimuls, lai visi labāk mācītos minētos priekšmetus.

"Protams, tas ir ļoti vienkāršs arguments, bet nevar arī noliegt, ka valsts politikā un visos dokumentos ierakstīta vēlme pievērst pastiprinātu uzmanību minētajiem mācību priekšmetiem, jo Latvijā ir pārāk liels studentu skaits sociālajās zinātnēs, bet ļoti maz - eksaktajās nozarēs. Tāpat ir savs pamats argumentam, ka skolēnam jādod plaša izvēles iespēja un nevienam nevar piespiest kārtot tieši šos eksāmenus. Tāpēc es daļēji piekrītu argumentam, ka gala noslēguma eksāmenos mēs ievērojam zināmu līdzsvaru un nefokusējamies tikai uz valodām un matemātiku, bet visus pārējos mācību priekšmetus atstājam pašplūsmā," stāstīja G.Catlaks.