PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2024. gada 24. aprīlis

Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

11087.jpeg
Foto: Reinis Inkēns / Saeimas Administrācija
Pedagogi nemāk ne atpazīt, ne strādāt ar bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi vai speciālas vajadzības, uzskata Saeimas deputāte Ilze Viņķele.

Tāpēc Valsts izglītības satura centra (VISC) izvēlētais virziens strādāt ar pedagogiem ir pareizais, šodien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē teica komisijas priekšsēdētāja I.Viņķele.

Viņa norādīja uz nepieciešamību jebkurā Latvijas vietā atpazīt bērnus, kuriem ir mācīšanās traucējumi. "Ļoti žēl, ka tas prasa laiku, iespējams, ka bērni, kas tagad ir skolā to nepiedzīvos, bet virziens ir pareizais," pauda Viņķele.

VISC pārstāve Liene Voroņenko, informējot par projektu "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" norādīja, ka galvenais ir panākt, ka pedagogs, ieejot klasē ar 30 bērniem, spēj saprast, kas tiem nepieciešams un kā ar bērniem strādāt, proti, VISC plāno apmācīt skolotājus "universālos kareivju", kas spēj identificēt bērnu ar speciālām vajadzībām un zinās kā viņu apmācīt.

Pēc L.Voroņenko teiktā, pedagogiem, kuriem jāstrādā ar šādiem bērniem nepieciešamas citas metodes un vairāk laika.

Vienlaikus VISC pārstāve skaidroja, ka patlaban tiek strādāts ar šiem skolēniem, kuriem mācībās ir vidējais līmenis, taču nepietiekami tiek strādāts ar skolēniem, kuriem sasniegumu līmenis ir zemāks vai, tieši pretēji, augstāks.

Plānots, ka projektā "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" iesaistīsies vismaz 35% no visām izglītības iestādēm, turklāt pašvaldības un skolas ir izrādījušas vēlmi sadarboties, atzīmēja Voroņenko.

Viņa sacīja, ka ar projekta palīdzību tiks doti instrumenti un līdzekļi pašvaldībām, kas tālāk tos nodos pedagogiem, lai viņi spētu uzlabot savu darbu un izstrādāt savas metodes. Tāpat liela uzmanība būs vērsta ne tikai uz pedagogu, bet arī atbalsta personāla, tostarp logopēda, speciālā pedagoga, psihologa profesionālo pilnveidi.

Projekta "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" mērķis ir nodrošināt izglītības pakalpojuma daudzveidību, uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus. Tā finansējums ir 32 miljoni eiro, tostarp 95% no tā paredzēts tiešajiem ieguldījumiem pašvaldībās.