PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2024. gada 26. maijs

Eduards, Edvards, Varis

9026.jpeg
Foto: wavebreakmediamicro / 123RF
Pedagogu atalgojuma jaunais modelis diemžēl nav izstrādāts līdz galam un būtiski sociālo partneru priekšlikumi modeļa pilnveidošanai nav ņemti vērā.

Tā uzskata Latvijas Izglītības vadītāju asociācijā (LIVA), atzīmējot, ka laikā, kad valstī tiek palielināta minimālā alga, nepieciešams palielināt finansējumu pedagogu atalgojumam.

Organizācijā norādīja, ka sociālie partneri vairākkārt aicinājuši Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) turpināt diskusijas un darbu pie jaunā modeļa izstrādes un priekšlikumus, kurus ierobežotā finansējuma dēļ nav iespējams iekļaut pedagogu darba samaksas modelī 2016.gadā, iestrādāt Ministru kabineta apstiprinātā pedagogu algu paaugstināšanas grafikā, noradot konkrētus laikus šo priekšlikumu realizēšanai, skaidroja asociācijā.

Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas vadīta darba grupa patlaban dara darbu, ar ko vajadzēja sākt jaunā modeļa izstrādi, - apzina esošo situāciju - cik sakārtots ir skolu tīkls Latvijā, kāds ir pašvaldību finansiālais ieguldījums sava novada izglītības attīstībā, kā pašvaldības vērtē esošo un jauno pedagogu atalgojuma modeli (kādi būs katras pašvaldības ieguvumi un zaudējumi), skaidro LIVA, turpinot, ka dzirdētais jau notikušajās darba grupas sēdēs liecina, ka viedokļi ir neviennozīmīgi un pretrunīgi.

Ja IZM uzskata, ka modelis gatavs ieviešanai, tad patlaban būtiski jaunā modeļa priekšrocības un ieguvumus skaidrot nozares cilvēkiem, taču situācija, kad Latvijas pedagogi gatavojas streikam, liecina, ka šāda komunikācija starp IZM un nozari nav notikusi. Līdz ar to LIVA atbalstīs Latvijas pedagogus, apsolīja asociācijā.

E-klase jau informēja, ka tā kā sarunas dažādos līmeņos līdz šim nav devušas vēlamos rezultātus, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) uzskata par nepieciešamu sākt streika rīkošanas procedūru.