PIESLĒDZIES E-KLASEI

Pirmdiena, 2025. gada 05. maijs

Ģederts, Ģirts

6466.jpeg
Foto: cataplines / 123RF
Mākslas augstskolas šodien izteica neuzticību izglītības un zinātnes ministram Robertam Ķīlim, prasot viņa demisiju. Tādu pašu vēlmi izteikuši Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) studenti.

Mākslas augstskolu kopīgajā sēdē augstskolu pārstāvji šādu lēmuma pieņēma gandrīz vienbalsīgi, atturējās viens un arī pret balsoja viens sēdes dalībnieks, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Augstskolas ministra amatā vēlas redzēt cilvēku, kuram būtu pienācīga kompetence augstākās izglītības un zinātnes jomā, kā arī nepieciešamās pārmaiņu vadības prasmes.

Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) rektors Jānis Siliņš aģentūrai sacīja, ka šāds lēmums pieņemts, jo šo augstskolu skatījumā "augstākajai izglītībai būtisku jautājumu risināšana notiek ilglaicīgā, nemetodiskā, nemērķtiecīgā ceļā". Rektors uzskata, ka patlaban notiek visa augstskolu izvērtēšanas procesa diskreditācija. "Visi šie paziņojumi par punktiem, par valodām, kas ir pilnīgi neadekvāti, par īpašuma maiņām, par pamatizglītību, viņi seko viens otram un faktiski rada tādu iluzoru iespaidu par darbošanos, bet neviena lieta netiek konsekventi izpētīta, izanalizēta un tad zinātniski pamatoti prezentēta," teica J. Siliņš.

Arī Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) studenti Senāta sēdē šodien paziņojuši par izglītības un zinātnes ministra demisijas pieprasījumu.

Šāds lēmums pieņemts, jo LLU studenti uzskata, ka Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) publiskotais alternatīvais studiju programmu novērtējums ir balstīts uz nekorektu metodiku, neatspoguļojot reālo situāciju universitātē. Turklāt, nav ievērots tiesiskuma princips – nav noslēdzies akreditācijas process, un nav uzklausīti studiju programmu īstenotāju iebildumi un skaidrojumi par veiktajām un plānotajām aktivitātēm B un C grupā ietverto studiju programmu kvalitātes uzlabošanā.

Tāpat universitātē studējošie ir pārliecināti, ka nesen publiskotais dokuments satur Latvijas un starptautisko sabiedrību maldinošu informāciju, kas apšauba Augstākās izglītības padomes (AIP) un starptautisko ekspertu kompetenci, neveicinot uzticību augstākās izglītības sistēmai valstī, un kavējot jau aizsākto sadarbību ar ārzemju partneriem.