PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 23. aprīlis

Georgs, Jurģis, Juris

11828.jpeg
Foto: Saeimas Kanceleja.
Rīgas dome neapzinās savu atbildību par izglītības kvalitāti pilsētā, uzskata izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Viņš vakar, 19.aprīlī, žurnālistiem norādīja, ka pētījuma par optimālu skolu tīklu pirmie rezultāti Rīgas domes vadībā radīja lielu ažiotāžu, kā arī "zināmu paniku".

Komentējot Rīgas domes vadības kritiku par pētījumā iekļauto centralizēto eksāmenu indeksu, K.Šadurskis uzsvēra, ka tas ir tikai viens no indikatoriem, informē aģentūra LETA.

"Mums ir ļoti svarīgi, lai jaunieši sekmīgi apgūtu vidējo izglītību un iegūtu atestātu, kas dotu iespējas racionāli studēt. Kā redzam, vairākās Rīgas skolās indekss ir ļoti zems. Protams, katrā skolā ir sava situācija, kāpēc skolēni 12.klases beigās nekārto eksāmenus. Bet, ja rīkojamies kā gādīgi saimnieki, tad mums jāskatās, lai līdzekļi tiktu iztērēti ar jēgu," vērtēja ministrs.

K.Šadurskis uzsvēra, ka pētījums ir ļoti nepieciešams rīks, lai pašvaldībām piedāvātu jēgpilnus risinājumus un scenārijus moderna skolu tīkla izveidē. Viņš pauda, ka galvenais mērķis ir kvalitatīvas izglītības pieejamība ikvienam, kā arī iespēja pedagogiem nopelnīt cienījamu atalgojumu.

Ministrs, vērtējot Rīgas domes vadības aicinājumu viņam atkāpties no amata, norādīja, ka "[Rīgas domes priekšsēdētājs Nils] Ušakovs nav oriģināls, jo ik pa laikam to prasa", liekot saprast, ka pats nedemisionēs.

"Ikviena pašvaldība ir skolas dibinātājs, un pašvaldībai ir atbildība par skolu tīklu un kvalitāti. Man ir aizdomas, ka Rīgas dome šo atbildību neapzinās," teica ministrs.

Ņemot vērā Rīgas pašvaldībā pausto, ka mikrorajonu skolas pilda ne tikai izglītības, bet arī sociālo funkciju, K.Šadurskis uzsvēra, ka, ja apkaimju skolās paliek tikai bērni, kas nāk, piemēram, no sliktāk situētām ģimenēm, tad Rīgas apkaimēs tiek veidoti zemas izglītības anklāvi.

Ministrs arī pauda pārliecību, ka, ja vienā apkaimē tuvu viena otrai atrodas vairākas mazas vidusskolas, kur nav arī paralēlklašu, tad rodas jautājums par izglītības kvalitāti. Politiķis gan norādīja, ka skolu tīkla sakārtošana nenozīmē skolu slēgšanu - visbiežāk tas varētu nozīmēt izglītības līmeņa maiņu.