PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2025. gada 07. maijs

Henriete, Henrijs, Jete, Enriko

7908.jpeg
Foto: dotshock / 123RF
Mūsdienu pasaulē, kas piesātināta ar tehnoloģijām, mainās arī skolu bibliotēku loma un funkcijas, raksta interneta ziņu vietne Eschoolnews.com. 

Uz modernajām bibliotēkām skolēni dodas nevis tādēļ, lai atdotu izlasīto grāmatu un paņemtu kādu jaunu vai klusumā palasītu, bet tādēļ, lai kopīgi ar skolotājiem realizētu kādus projektus. Tās ir kļuvušas par dinamiskiem mācību centriem un angļu valodā ieguvušas apzīmējumu learning commons, raksta interneta ziņu vietne, kā piemēru minot Dandijas Starptautiskās skolas (Konektikutas štatā) bibliotēku.

Eschoolnews.com norāda, ka atmosfēra šajā bibliotēkā ir pilnīgi atšķirīga no tās, pie kādas bija pieraduši mūsdienu skolēnu vecāki un vecvecāki. "Neviens vairs netiek mudināts uzvesties pēc iespējas klusāk. Skolēni var droši sarunāties, uzklausīt vieslektoru stāstīto vai emocionāli reaģēt uz biedru sagatavotajām prezentācijām. Vienā no telpām visu laiku valda nelielai fabrikai raksturīgs troksnis - tur trīsdimensiju printeri izgatavo skolēnu radošos darbus," raksta interneta ziņu vietne.

Dandijas starptautiskās skolas direktore Terija Riči (Terry Ricci) stāsta, ka mācību centrs sācis darboties šī mācību gada sākumā, un rezultāti redzami jau tagad. Skolēniem mācību centrā tiek piedāvātas plašākas iespējas, tādēļ viņi tajā ierodas biežāk un pavada ilgāku laiku. Sanhosē universitātes profesors Deivids Lērtšers (David Loertscher), kurš veicis pētījumu par mācību centriem, uzsver, ka skolēniem tajos ir interesanti atrasties, jo mācību centros visu laiku kaut kas notiek. "Tas ir gadījums, kad vide pievēršas lietotājam, nevis lietotājam jāpielāgojas videi," viņš skaidrojis.

Mācību centrs ierīkots mediju speciālistes Dženīnas Medofas (Jeannine Madoff) vadībā. Viņa stāsta, ka izjutusi nepieciešamību pēc pārmaiņām, jo tradicionālais modelis, kad skolēni kāda projekta realizēšanai bibliotēkā ieradušies reizi nedēļā, vairs īsti nav strādājis. Dž. Medofa skaidro, ka tik ilgi pārtraukumi nav bijuši pieņemami nedz viņai, nedz pašiem skolēniem, kuri vēlas pēc iespējas drīzāk redzēt sava darba rezultātus. Tagad šāda iespēja ir - skolēni pēc stundām uz mācību centru var nākt (un arī nāk) kaut ik dienas. Eschoolnews.com uzsver, ka Dž. Medofa lielākoties pilda koordinatores funkcijas - mācību centrā regulāri sastopami arī skolotāji, kuri kopā ar saviem audzēkņiem strādā pie dažādiem projektiem. "Šis ir modelis, kas visdrīzākajā laikā izplatīsies arī citās skolās, jo robeža starp klases telpu un bibliotēku pamazām zūd," raksta Eschoolnews.com, piebilstot, ka arī bibliotēkas pamatfunkcijas ir saglabājušās un Dandijas Starptautiskajā skolā bērniem ir iespēja izvēlēties kādu no aptuveni 17 000 grāmatām. Lasīšanai mācību centrā atvēlēta īpaša telpa, kur valda klusums.