PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2025. gada 18. maijs

Ēriks, Inese, Inesis

6413.jpeg
Foto: Foto: stylephotographs / 123RF
Informācijas tehnoloģiju (IT) un telekomunikāciju nozares uzņēmumi atbalsta skolu mācību materiālu digitalizāciju, taču norāda, ka ir pāragri runāt par konkrētu sadarbības veidu.

Skolu mācību programmu digitalizācijas lietā galvenais nav ierīces, bet gan saturs, sacīja mobilo sakaru operatora SIA Latvijas Mobilais telefons viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Arī programmatūras koncerna Microsoft Latvijas pārstāvniecības Microsoft Latvia vadītājs Ēriks Eglītis uzskata, ka dažādu ierīču ienākšana mācību procesā ir neizbēgams un loģisks solis, tomēr tehnikas nodrošinājums ir pakārtojams saturam un sasniedzamajam mērķim.

Datoru un informācijas tehnoloģiju preču tirgotāja AS Capital Apple produktu līnijas vadītājs Hārdijs Sametis norādīja, ka ir pāragri spriest par to, cik planšetdatoru ieviešana Latvijas skolās varētu izmaksāt, jo tuvākajos gados var mainīties gan planšetdatoru veiktspēja, gan to cena. Turklāt šādas ieviešanas pilnās izmaksas un ieguvumi jārēķina kompleksi.

"Atslēgvārds šeit būtu ietaupījumi. Summāri tas noteikti nav tikai ietaupītais papīrs un zīmuļi - tas ir arī laiks skolotājam darba organizācijā un darbā ar skolnieku. Tāpat ņemams vērā ne tikai ikgadējais grāmatu un darba burtnīcu pirkums, bet to papīru kilogramu desmiti, kuri iegulsies vai neiegulsies skolnieka mugursomā," sacījaH.  Sametis, norādot, ka svarīgas ir arī ilgtermiņa lietojuma, izturīguma un uzturēšanas izmaksas, kas nav aprēķināmas, kamēr nav skaidrs ieviešanas modelis.