Vērtējot pamata un vidējās vispārējās izglītības iestāžu izglītojamo un pedagogu skaita izmaiņas, IZM konstatēja, ka kopš 2013./2014.mācību gada skolēnu skaits izglītības iestādēs nedaudz pieaudzis.

Buceniece skaidroja, ka, iespējams, tas ir pēdējais gads, kad skolēnu skaits provizoriski pieaug. Pieaugums pamatā ir vērojams piecus un sešus gadus vecu bērnu grupā, taču izglītojamo skaits nedaudz samazinās 1.-4.klasē.

Vienlaikus fiksēts, ka pedagogu skaits, nedaudz sarūkot izglītības iestāžu skaitam, kā arī kopumā ilgtermiņā sarūkot skolēnu skaitam, mazāks nepaliek. Tas rada situāciju, ka arvien vairāk pedagogu strādā nepilnas slodzes darbu, informē aģentūra LETA.

Buceniece arī norādīja, ka izglītības iestādēs, kurās tiek reorganizēts kāds no izglītības posmiem, skolotāji izvēlas, piemēram, vienu likmi sadalīt starp vairākiem skolotājiem, nevis lemt par skolotāju skaita samazināšanu.

Tāpat IZM dati liecina, ka vispārējās pamata un vidējās izglītības iestādēs pieaug 65 gadus un vecāku pedagogu īpatsvars, būtiski sarūkot pedagogu īpatsvaram vecumā no 30 līdz 44 gadiem.