PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2025. gada 06. maijs

Didzis, Gaidis

9387.jpeg
Foto: barabasa / 123RF
Beidzamo gadu laikā Itālijā novērojams jauns ieceļotāju pieplūdums, un viens no sabiedrības galvenajiem uzdevumiem pašlaik ir integrēt gan pirmās, gan otrās paaudzes imigrantus. 

Interneta ziņu vietne The Local norāda, ka ļoti svarīga loma šajā ziņā ir skolām, taču pagaidām par panākumiem ir pāragri runāt - septembrī Itālijas mediji plaši rakstīja par vairākām skolām, no kurām itāliešu vecāki cenšas izņemt savus bērnus, jo tajās esot pārlieku daudz ārzemnieku.

Migrācijas lietu pētniece Roberta Rikuči (Roberta Ricucci) skaidrojusi, ka problēmas rodas tādēļ, ka skolotājiem un itāliešu bērnu vecākiem joprojām ir aizspriedumaina un samērā negatīva attieksme pret skolēniem, kuru vecāki ir ārzemnieki. Tas varētu būt saistīts ar pašlaik spēkā esošo imigrācijas likumu, kas paredz to, ka arī tiem otrās paaudzes ieceļotājiem, kuri dzimuši Itālijā, šīs valsts pilsonību nav iespējams piešķirt, kamēr viņi nav sasnieguši 18 gadu vecumu. "Tādēļ skolās viņus joprojām uzskata par ārzemniekiem, neraugoties uz to, ka lielākā daļa no viņiem tekoši runā itāliski," norādījusi R. Rikuči. Viņa uzsvērusi, ka itāliešu skolotāji atrodas stereotipu varā un parasti mudina ieceļotāju bērnus pēc pamatskolas izvēlēties profesionālo izglītību, jo ir pārliecināti, ka viņiem neizdosies iestāties universitātē.

"Skolotājiem ir beidzamais laiks mainīt attieksmi pret ārzemnieku bērniem," ir pārliecināta R. Rikuči, piebilstot, ka atsevišķās skolās progress jau ir novērojams. "Iepriekš valdīja uzskats, ka ārzemnieku bērni pazemina klases kopēju sekmju līmeni un velk uz leju arī pārējos. Taču tagad skolās, kur mācās daudz ķīniešu bērnu, skolotājiem un itāliešu bērnu vecākiem nācies secināt, ka viņiem ir labākas sekmes daudzos mācību priekšmetos un viņi paaugstina kopējo līmeni," piemēru minējusi R. Rikuči. Skolotāji arī sākuši saprast, ka bilingvālisms, pie kura no bērnu dienām pieraduši ieceļotāju otrās paaudzes pārstāvji, veicina vispārējo attīstību un šo skolēnu potenciāls nav mazāks par to, kāds ir itāliešu ģimenēs dzīvojošajiem bērniem. "Skolēnu vecāki - gan itālieši, gan ārzemnieki - sākuši apzināties tās priekšrocības, kuras bērniem sniedz atrašanās multikulturālās klasēs, jo tā viņus labāk sagatavo dzīvei multikulturālā sabiedrībā," uzsvērusi speciāliste.