PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2025. gada 08. maijs

Staņislava, Staņislavs, Stefānija

5900.jpeg
Foto: 123RF
Kādā Anglijas skolā pedagogiem, labojot skolēnu darbus, aizliegts izmantot sarkanās krāsas tinti. 

Skolas administrācija atsaucas uz psihologu veiktiem pētījumiem, kas liecinot, ka sarkanā krāsa tiek uztverta negatīvi, tādēļ tagad skolotāji labojumus veiks ar zaļas krāsas tinti, mudinot skolēnus uz dialogu, raksta britu avīze The Daily Mail.

Penzanses pilsētas Mauntbejas akadēmijas direktore Sāra Devija (Sara Davey), kura izdevusi rīkojumu, stāsta, ka jaunu velosipēdu nav izgudrojusi - jau sen bijis zināms, ka sarkanā krāsa provocē uz negatīvismu un skolēni lielākoties nemaz nelasot ar sarkanas krāsas tinti rakstītās skolotāju piezīmes, aplūkojot tikai galīgo vērtējumu. Tādēļ turpmāk skolas pedagogiem pildspalvas ar sarkano tinti nāksies likt malā, labojumus veicot un atzīmi izliekot ar zaļas krāsas tinti.

Direktores vietniece Dženija Hika (Jennie Hick) uzsvērusi, ka runa nav tikai par tintes krāsu - izmaiņas esot viens no soļiem plašākas reformas ietvaros, kuru mērķis ir uzlabot komunikāciju starp skolēniem un skolotājiem. Proti, skolotājiem turpmāk būs skolēnu darbos jāatrod un jākomentē arī kaut kas pozitīvs, savukārt skolēnu uzdevums būs atbildēt uz šiem komentāriem. Starp citu, par skolēnu darbarīku izvēlētas pildspalvas ar purpura krāsas tinti. "Pētījumi liecina, ka skolēnu sekmju līmenis paaugstinās gadījumos, ja viņi nodibina dialogu ar skolotājiem, un tas ir tieši tas, ko mēs vēlamies panākt," skaidrojusi Dž. Hika.

Pagaidām nav zināms, vai šāda obligātā sarakste patiešām dos vēlamo rezultātu. Mauntbejas akadēmijas skolotāji ir atteikušies komentēt jaunievedumu, aizbildinoties ar to, ka sākumā nepieciešams paraudzīties, kas no šīm izmaiņām iznāks. Savukārt organizācijas Campaign for Real Education vadītājs Kriss Makgoverns (Chris McGovern) sarunā ar The Daily Mail izteicies samērā kritiski. Viņš norādījis, ka piezīmes, kas veiktas ar sarkanas krāsas tinti, esot daudz ātrāk un labāk uztveramas - to neskaitāmās aptaujās apliecinājuši arī paši skolēni. K. Makgoverns nav sajūsmā arī par ideju no skolēnu darbiem izcelt tikai pozitīvo. "Jā, es zinu, ka daudzās skolās tagad nākusi modē kultūra, kuras princips ir nekritizēt bērnus. Taču esmu pārliecināts, ka veselīga kritikas deva tikai nāk par labu viņiem un viņu sekmēm," uzskata K. Makgoverns.