PIESLĒDZIES E-KLASEI

Pirmdiena, 2025. gada 05. maijs

Ģederts, Ģirts

6602.jpeg
Foto: stockbroker / 123RF
Aptaujājot vairākus pedagogus, noskaidrojies, ka galvenais, ko skolotāji vēlas pateikt skolēnu vecākiem - skolai un ģimenēm jāsadarbojas, lai radītu bērniem pēc iespējas labākus apstākļus zināšanu apgūšanai. 

Interneta ziņu vietne Today.com nolēmusi dot vārdu skolotājiem. Ādams Skenlens (Adam Scanlan), kurš strādā vienā no Viskonsīnas štata pamatskolām, uzsvēris, ka labi skolotāji allaž darīs visu iespējamo, lai skolēnu vecāki justos komfortabli, jo tas atvieglo arī pašu skolotāju darbu. "Man šķiet, ka vecāki pārāk bieži sagaida no skolotāja absolūti perfektu rīcību, tādēļ es vēlētos viņiem atgādināt, ka arī mēs esam tikai un vienīgi cilvēki, kuri mēdz reizēm kļūdīties," norādījis skolotājs.

Viņa kolēģe Kristina Hembroka (Kristina Hambrock), kura skolā strādā tikai gadu, mudinājusi skolēnu vecākus būt iecietīgākiem pret gados jauniem un mazāk pieredzējušies skolotājiem. Pērn viņa bieži vien skolā uzturējusies līdz pat deviņiem vakarā, tāpēc skaidrojusi, ka savu pieredzes trūkumu jaunie skolotāji var kompensēt gan ar ilgāku laiku, ko velta katram skolēnam, gan entuziasmu un aizrautību, ar kādu veic darbu, kas vēl nav kļuvis par rutīnu. "Uzticieties viņiem un viņi strādās vēl divas reizes cītīgāk, lai izpelnītos jūsu cieņu," mudinājusi jaunā skolotāja.

Lora Kerigena (Laura Kerrigan) vēlas atgādināt, ka mūsdienu apmācības sistēma ievērojami atšķiras pat no tās, kas bija pieņemta pirms pāris gadiem, nerunājot nemaz par laikiem, kad skolēnu vecāki paši gāja skolā. "Mēs ceram uz to, ka vecāki izpratīs un atbalstīs šīs pārmaiņas," sacījusi skolotāja, norādot, ka skolēnu vecākiem, kuri vēlas atbalstīt savus bērnus, jālasa arī tas, ko raksta klases blogā, jāseko līdzi viņu aktivitātēm internetā. L. Kerigena arī uzsvērusi, ka pamatskolas bērnu vecākiem nebūtu tik traģiski jāuztver situācija, ja viņu bērns atpaliek no citiem mācībās, saņem zemas atzīmes. Skolotāja norādījusi, ka pamatskolēniem vēl ir visas iespējas atgūt iekavēto. Galvenais, kas šajā vecumā nepieciešams - iemācīties patstāvīgi strādāt, bet pieļautās kļūdas vēl būs iespējams labot un izdarīt attiecīgus secinājumus.

Ā. Skenlens aicina vecākus vairāk interesēties par to, kā viņu bērniem klājas skolā, vai viņiem nav kādu sociālu vai akadēmisku problēmu. Viņš norāda, ka pieaugušajiem jāiemācās ieklausīties bērnos, viņus sadzirdēt. Tajā pašā laikā skolēniem jāiemāca uzņemties atbildība par saviem pienākumiem. Piemēram, vecākiem nevajadzētu meklēt attaisnojumus tam, ka bērns nav izpildījis mājasdarbu. Ā. Skenlens uzsver, ka mājasdarbi ir tieši skolēnu nevis vecāku atbildība. Pedagogi arī mudinājuši vecākus bērnu klātbūtnē nekritizēt skolu, tajā valdošo kārtību, atsevišķus pedagogus vai skolēnu klases biedrus. Bērni mēdz šādas runas, pat tad, ja tās bijušas tukšas pļāpas, uztvert ļoti nopietni, un viņiem var veidoties negatīva attieksme pret skolotājiem vai biedriem, raksta Today.com.